Friday, April 28, 2006

Chicks on a Mission to FutureShop


Gisteren onder andere een :Chick on a Mission tas binnengekregen. Vanochtend zag ik dat er al driftig op geboden werd en het was vrijwel meteen verkocht voor de vraagprijs plus € 11,50 verzend en handlingskosten, maar de klant wilde eerst weten; "Of het een echte Chick on a Mission tas is ?"

Vanmiddag kregen we een telefoontje van Marketing Tribune (van Reedbusiness) met de vraag of we FutureShop hadden gelezen met onder andere de vraag of merken belangrijk zijn voor ons: antwoord JA.

Wat FutureShop mist is het belang van demografische trends. De bevolking neemt niet meer toe, dus de vraag naar nieuwe duurzame goederen zal afnemen. Tussen 1945 en nu is de Nederlandse bevolking gegroeid van 5 tot 16 miljoen mensen, er moesten meubelen etc. gemaakt worden voor 11 miljoen mensen. De komende 50 jaar wordt de bevolkingstoename op 0-1 miljoen geschat, en het aantal sterfgevallen per jaar in NL zal stijgen van 125 duizend per jaar naar 250 duizend binnen 10 jaar.
We gaan verschuiven van "Mass production of goods" naar "Mass exchange of goods". Markplaats speelt daarin een hoofdrol en verKoopwinkel een ondersteunende rol.

verKoopwinkel Amsterdam: Kijken op Internet, verKopen in de winkel

No comments: