Thursday, June 01, 2006

Feedback score verKoopwinkel? 99,2% ?


Een van de verschillen tussen Marktplaats en eBay is dat je op eBay feedback krijgt en een score hebt.
Om eBay Trading Post of Handelsassistent te zijn, moet je feedback minstens 98% positief zijn.
Drop-Off Groningen en Hilversum hebben dat op een gegeven moment niet meer bereikt en waren dus ook geen Powerseller.
WePaYou heeft een feedback score op moment van: 99,7% wat extreem hoog is en getuigt van zeer tevreden klanten, slechts 2 negatieve feedbacks en al positieve feedback van meer dan 700 verschillende klanten.

Als verKoopwinkel een feedback score had, dan zou het wellicht wat lager zijn. We hebben al 2 klanten gehad die door een misverstand voor reeds verkochte artikelen naar de winkel zijn gekomen en boos zijn vertrokken.

1 klant was ontevreden over een gekochte espresso apparaat maar woont te ver weg (Den Bosch?) om het makkelijk terug te brengen binnen de 2 weken niet-goed-geld-terug-garantie periode.

Stel we hebben 500 klanten gehad (1000 artikelen zijn verkocht) en 4 zijn zeer ontevreden, dan is ons (theoretische) feedback score: 99,2% Is dat acceptabel?
Wat zouden we verwachten van andere Marktplaats Handelsposten? Hoe moet je dat meten?

verKoopwinkel Amsterdam: Kijken op Internet, verKopen in de winkel