Tuesday, July 25, 2006

Een stukje Bob Crebas over o.a. Emerce

Met dank aan Bob voor het mogen overnemen van stukken van zijn autobiografie "Idere dag vrij" :

blz. 205 (toen Het GOED nog eigenaar was van Marktplaats.nl)

"Regelmatig evalueren we de uitstraling van Marktplaats.nl. Ik ben een groot aanhanger van 'minder is meer'. Minder woorden per zin, minder letters per woord, miner cijfers, minder invulvelden en minder drukdoenerigheid. Kortom: minder afleiding. De aandacht van de bezoeker moet worden gefocust en geleid. Het schept overzicht, waardoor mensen hun weg op de markt makkelijker vinden. Ook Engelse termen vermijden we, om het lokale gevoel te onderstrepen.
Ik vermaak me kostelijk om de discussies die reclamemakers en collega-websitehouders voeren op Emerce. Een eurootje verdienen met schreeuwende, flikkerende, alle aandacht opeisende, niet te vermijden, onmogelijk weg te klikkende, tijd slurpende, horizontale, verticale en diagonale skyscrapers moet en mag volgens hen. Sterker: het is zelfs verstandig.
Site-rapers, dat zijn het."


verKoopwinkel Amsterdam: Kijken op Internet, verKopen in de winkel