Wednesday, August 30, 2006

User generated advertising (voorheen mond op mond reclame)

In de VerKoopwinkel webstats kwam Cockie.org voor als verwijzer naar www.verkoopwinkel.nl (hieronder "een Handelspost").

Cockie is al met bloggen begonnen in 2001, woont in Zaandam en heeft meer kijkers op haar site dan dat er op de verKoopwinkel site kijken. Ze schreef op 1 augustus:

Ik kijk dus nooit op Marktplaats. Sommige collega's zitten daar elke pauze vrij bezeten op te snuffelen i.p.v. koffie te drinken. Ik denk dat het verslavend is...

Maar nu was ik toevallig in de buurt van een Handelspost (een winkel van Marktplaats, en niet zoals de naam zou doen vermoeden van De Kolonisten van Katan) en daar ben ik eens binnen gelopen. Ik was in een secondhand bui, dus dat trof.

Leuk was het om daar rond te struinen! Ik ga het vaker doen. Ik kocht een speelding voor Emma. De artikelen zijn keurig geprijsd. Na een bepaalde datum wordt de prijs tot twee keer toe verlaagd, dat staat ook op het prijskaartje. Dus je kunt het voor jezelf nog spannend maken ook. Het speelkleed Tiny Love (zonder dat leleque kind) kostte mij 15 euro. Na 18-8-2006 zou dat 11,25 zijn en na 17-9-2006 maar 7,50.

Ik heb ook oud servies, mooie theekopjes, zien staan... daar ga ik wel een gokje mee wagen. (Eigenlijk had ik ze moeten verstoppen... )
Best een geluk dat ik zo dicht bij Handelspost woon. :-)

verKoopwinkel Amsterdam: Kijken op Internet, verKopen in de winkel