Tuesday, December 12, 2006

Channel conflicts in practice

VerKoopwinkel heeft in principe een heel simpel systeem: iets wordt gebracht, op Internet gezet, koper ziet het, komt naar de winkel, koopt het, neemt mee.

In de praktijk blijken we echter minstens een tiental varianties hierop te hebben. Een is koper ziet iets, stuurt een mail, krijgt onze bankgegevens en later het artikel. Dit werkt echter niet 100% zoals in het stukje hieronder blijkt.
Onze vuistregel bij twijfel is dat een klant in de regio (potentieel core customer, makkelijke handeling) meer waard is dan een klant op afstand.



Hier een E-mail wisseling uit de praktijk. Het verhaal begint eigenlijk onderaan.

Gestuurd door VerKoopwinkel aan klant
Betreft: Klacht Marktplaats + winkel verkoop simultaan
Cc: xxxxxx Marktplaats

Beste Etienne,
Bedankt voor uw E-mail.

Reserveren bij VerKoopwinkel kan ALLEEN telefonisch tussen 9 en 21:00. Dan houden we artikelen vast voor verzending.

Er is geen tegenstelling tussen kijken op Marktplaats.nl en kopen in de winkel. Veel van onze lokalen klanten komen naar de winkel juist nadat ze iets op Marktplaats hebben gezien. Vaak heeft de klant iets al thuis een uur nadat hij/zij het op Marktplaats heeft gezien.

Met vriendelijke groeten,
Ansgar John
Oprichter Markplaats Handelspost
www.verkoopwinkel.nl


-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Etienne XXXXX [mailto:hipXXXXXXXX@hotmail.com]
Verzonden: Monday, December 11, 2006 11:58 AM
Aan: info@verkoopwinkel.nl
CC: hipXXX@hotmail.com
Onderwerp: Re: Reactie op uw advertentie: Witte plastic paddestoel design lamp uit de jaren '70.

Ik zat er al op te wachten,
de zoveelste teleurstelling, vind je het zelf niet oneerlijk dingen aan te
bieden op internet en ook in de winkel ?
het zou een goed beleid zijn om eerst op marktplaats te verkopen en dan in
de winkel of andersom. Of bijvoorbeeld bepaalde dingen op internet zetten en
die niet te koop aanbieden in de winkel.
Je maakt nu een klant blij via de winkel, en je stelt er 10 ? teleur via
internet, is geen goede klanten binding! Dit is voor mij al de 4e !!! keer
dat ik naast de pot pis!!!
Terwijl degene er over internet toch als eerste bij zijn telkens!

Ik heb er ook werkelijk genoeg van gehad na 4 keer, en ga een klacht
indienen bij marktplaats als jullie zo door blijven gaan en geloof mij maar
dat jullie het dan moeten veranderen willen jullie blijven verkopen op
marktplaats, marktplaats zal het hier ook niet mee eens zijn, jullie
verkopen nu immers producten die niet fatsoenlijk te koop zijn via
marktplaats!

Beschouw dit als een tip, en gouden tip op goude komende verkoop tijden!

Etienne XXXXXX

>From: verKoopwinkel
>To: hipXXXXhotmail.com
>Subject: Re: Reactie op uw advertentie: Witte plastic paddestoel design
>lamp uit de jaren '70.
>Date: Mon, 11 Dec 2006 11:49:34 +0100
>
>Beste Etienne,
>Het wit design lampje is net verkocht uit de winkel.
>
>Helaas voor u is het artikel daardoor niet langer beschikbaar voor de
>verkoop.
>>
>Bedankt voor uw belangstelling.
>
>Met vriendelijke groet,
>
>verKoopwinkel
>
>John
>
>075-6122669
>
>www.verkoopwinkel.nl
>>
>
>On 12/9/06, hipXXXXXX@hotmail.com wrote:
>>
>>
>>ik wil deze lamp graag kopen, maar wil hem laten verzenden,
>>graag wil ik weten hoe dit nu verder afgehandeld word, ik neem aan dat ik
>>geld over moet maken en dergelijke,
>>hoor graag van jullie,
>>
>>Etienne XXXX
>XXXXX
>>XXXX Roosendaal
>>
>>Deze reactie is afkomstig van:
>>Naam: Etienne
>>E-mailadres: hXXX@hotmail.com
>>

verKoopwinkel Amsterdam: Kijken op Internet, verKopen in de winkel