Tuesday, August 28, 2007

"Identity theft" door fouten met inloggen op Marktplaats.nl


Het inloggen op Marktplaats is niet 100% waterdicht. Zelf ben ik sinds een paar maanden ene Wim de Leeuw en Scotty meldt dit op de forum:

Scotty

"Is het een melding of een waarschuwing?

Kwalijk is het in ieder geval wel voor de momenteel 5500 werknemers van DHV.

Sinds kort is de ICT-omgeving van het ingenieursbureau DHV ondergebracht bij IBM.
Sinds deze overgang gaat er dus iets mis bij het bezoeken van Marktplaats.
Zodra je op een DHV-computer naar Marktplaats gaat ben je automatisch ingelogd onder een willekeurige (Marktplaats-)naam van 1 van de 5500 collega's!
Van die collega kun je vervolgens de advertenties wijzigen/verwijderen, biedingen doen, verwijderen etc.

Het afgelopen uur is er onder mijn naam wederom geboden op 4 jurkjes (!), (en ik draag helemaal geen jurken!).
Gisteren zijn al mijn eigen biedingen verwijderd.

De DHV-organisatie bestaat uit zeer/enorm veel vestigingen over de hele wereld.
Tot op heden kom ik binnen de organisatie niet verder dan dat 'de afdeling ICT' er per email melding van maakt.

Ik beschouw het als een zeer ernstige aantasting van mijn prive-zaken, en voel me onderhand ook benadeeld door de acties die onder mijn naam door collega's plaatsvinden.
(die hebben waarschijnlijk ook niet door dat ze onder een andere naam zijn ingelogd; daar komen ze pas achter als ze geen bevestigingsmail van hun handelingen krijgen,... die krijgt iemand anders immers).

Een interne DHV-brede mail hierover verzenden grenst helaas aan het onmogelijke. Vandaar in ieder geval mijn melding op dit forum."



Reactie Marktplaats: "We gaan het uitzoeken."

verKoopwinkel Amsterdam: Kijken op Internet, verKopen in de winkel