Saturday, May 13, 2006

Marktplaats.nl nu telefonisch bereikbaar, bijna



Het schijnt dat als je nu bepaalde telefonisch inlichtingenlijnen vraagt om de nummer van Marktplaats.nl, dat je de nummer van VerKoopwinkel 075-61 226 69 in Zaandam krijgt. Elke dag bellen 1 of 2 mensen in de veronderstelling dat ze met Marktplaats.nl
spreken.

Wat voorbeelden:
"Ik heb een banner bij Bouw en Tuin en plaats advertenties voor € 6,- en bel ze braaf naar boven, maar concurrenten plaatsen steeds nieuwe gratis advertenties, waardoor mijn advertentie naar beneden zakt. Mag dat? Wat is jullie beleid?"

"Iemand is biedingen aan het plaatsen met mijn naam en E-mail adres, kan dat gestopt worden." Antwoord: verwijzing naar Contact formulier van Marktplaats.
"Iemand heeft meerdere advertenties geplaatst met mijn telefoonnummer erin, waardoor ik steeds telefoontjes krijg." Antwoord: verwijzing naar Contact formulier van Marktplaats.
"Ik heb een fantastisch IT service/product die ik aan jullie wil verkopen." -> Antwoord doorverwijzing.
"Ik wil een tractor kopen, maar het is in Italie en de man wil dat ik het geld overmaak op een rekening van een derde partij en als ik het ontvangen heb en goedgekeurd heb, zou hij het geld moeten krijgen. Is dat normaal en te vertrouwen?" Antwoord verwijzing naar Triple Deal bladzijde op Marktplaats.
"Ik kan geen foto plaatsen, hoe moet dat? Mijn foto verdwijnt steeds." Antwoord, Dick heeft via de telefoon geholpen.

De meeste mensen kunnen we helpen en het aantal telefoontjes valt tot nu toe enorm mee. Ik denk dat Marktplaats kostendekkend een 0900 nummer zou kunnen openzetten. Er zitten natuurlijk gevaren in, zoals bij dat tractor. Je kan niet zeggen: "Doe maar." maar je wil ook niet zeggen: "Doe het in elke geval niet".

verKoopwinkel Amsterdam: Kijken op Internet, verKopen in de winkel