Friday, November 17, 2006

AmsterdamVintage site, local, exclusief kleding kopen C to C

Gevonden via een (guerilla marketing?) thread op de Marktplaats forum;

Gast
Geplaatst 31-10-2006 22:15
Ik word lastig gevallen met reclame mailtjes van Amsterdam Vintage. Ze willen dat ik mijn advertenties bij hun ga plaatsen, en de eerste 500 zijn gratis. Daaah ik heb er nog niet eens 50. Laat me met rust mail ik ze. Uiteraard geen antwoord. Ik marktplaats gemaild met misbruik, hoor niets.
Wie heeft hier nog meer last van. Het gaat vooral om kleding, kinder - dames - heren.
Want dit moet niet kunnen hoor!
---------Hierna wat negatieve reacties en dan dit-----------

Annemiek

Geplaatst 15-11-2006 23:28
Jammer dat ik hier alleen maar negatieve reacties op dit nieuwe initiatief lees. Ik vind het een super verzorgde en mooi uitziende site (kun je van mp niet echt zeggen) en heb er al meerdere spullen verkocht!
Maar goed, het is natuurlijk altijd makkelijk om te klagen. Teleurgesteld
Bert
Geplaatst 16-11-2006 10:18
Super coole site juist. En handig als je in Amsterdam woont.
Echt Nederlands om meteen weer te zeiken. Men zou een leuk idee juist moeten waarderen en bovendien: je hoeft er toch niet op te adverteren als je het niets vind? Wat een moeilijk gedrag om niks zeg.
Gast
Geplaatst 16-11-2006 10:45
Ik zou er ook niet van gediend zijn.
Bernadette
Geplaatst 16-11-2006 16:18
Ik vind deze site te gek!!!!! Een iedereen die dit met Marktplaats vergelijkt snapt het concept niet. Of is duidelijk niet de doelgroep. Ik zou zeker wel drie euro over hebben om mijn merkkleding te kunnen verkopen. En lastig gevallen worden door reclamemail? Ik verkoop ook via marktplaats maar heb slecht 1x een mailtje van Amsterdam Vintage ontvangen.
Gast
Geplaatst 16-11-2006 16:39
Goh, de site zelf heeft ook dit topic ontdekt. Bert, Annemiek en Bernadette, valt niet op hoor.



www.amsterdamvintage.nl ziet er hip uit. De plaatjes veranderen steeds. Hun USP's:
· Je weet dat alle artikelen zich in Amsterdam bevinden
· Alle advertenties eerst door AmsterdamVintage gecontroleerd
worden voordat ze online gaan. Troep zul je dus niet snel
tegenkomen op de site
· Het plaatsen van een advertentie je slechts 3 euro kost (monetization)
· Fashion niet zomaar in jouw kast mag blijven liggen
· Jij er fashionable en uniek uit wil zien voor weinig geld
· Je het allemaal lekker makkelijk vanaf huis kunt regelen
· Je niet meer met zakken vol kleding hoeft te leuren bij tweedehands winkeltjes,
maar gewoon kunt verkopen via het internet

Het regionale en exclusieve aspect van VintageAmsterdam maakt het mijninziens een interessante alternatief voor Marktplaats.nl en de klonen daarvan.

Amsterdam.Craigslist.org is voor verKoopwinkel effectief geweest met slechts 2 advertenties hebben we een stuk of 10 nieuwe betalende klanten in de winkel gekregen.

Via Sidn.nl zie ik ook dat de eigenaar van AmsterdamVintage, "The Blond Brunette" slim genoeg is geweest om ook VintageRottterdam.nl, VintageTilburg.nl, VintageZwolle.nl, etc alvast te registreren.

verKoopwinkel Amsterdam: Kijken op Internet, verKopen in de winkel